AKTUALIZACJA DANYCH DIAGNOSTÓW LABORATORYJNYCH URUCHOMIONA! - Krajowa Izba Diagnostów Laboratoryjnych

7 cze 2023

Najnowsza wersja instrukcji: https://kidl.org.pl/page/view?id=6057

Aby wypełnić obowiązek wynikający z art. 160 ustawy o medycynie laboratoryjnej postępuj wg poniższego algorytmu. Całość procedury, z wcześniej przygotowanymi informacjami, trwa około 10 minut. Formularze w formie online będą zbierane przez czerwiec i lipiec 2023 r.

Wielokrotne próby wpisania niewłaściwych danych skutkują tymczasową blokadą konta, dlatego należy upewnić się, że dysponują Państwo właściwymi wartościami.

  1. Przejdź na stronę Aplikacji Diagnostów Laboratoryjnych PORTAL.KIDL.ORG.PL
  2. Pierwsze logowanie wymaga aktywacji konta i ustalenia hasła. Wybierz opcję "Kliknij, aby złożyć wniosek o konto".
  3. W formularzu wpisz PWZDL, NR WPISU na listę Diagnostów Laboratoryjnych oraz PESEL.
    Dane te znajdziesz w dokumencie Prawo wykonywania zawodu Diagnosty Laboratoryjnego. Jeżeli PWZDL lub numer wpisu na listę Diagnostów zaczyna się od cyfry zero (0), np. 00399 lub 01234, należy zera pominąć i wpisać odpowiednio dla zaprezentowanych przykładów 399 i 1234.
  4. Jeśli system uzna, że dane są poprawne, formularz przejdzie do kolejnego kroku gdzie należy podać fragmenty numeru indywiudalnego subkonta bankowego do wpłat składek, a w kolejnym adres e-mail oraz stworzyć hasło do logowania w aplikacji.
    *Uwaga: Jeżeli nie znasz/nie pamiętasz numeru konta bankowego do wpłaty składek członkowskich, kliknij tutaj i dowiedz się jak go uzyskać.
  5. Po zakończonej procedurze rejestracji otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem założenia konta.
  6. Zaloguj się do Aplikacji. Login to PWZDL (bez 0 lub 00), hasło utworzono w poprzednich krokach tej instrukcji.
  7. W menu po lewej stronie przejdź do zakładki "Wnioski".
  8. Z rozwijanej listy wybierz Wniosek o aktualizację danych art. 160.
  9. Wybierz jeden z dostępnych szablonów (plik word lub excel) i bezwzględnie postępuj wg instrukcji w nich zawartych.
  10. Dane możesz uzupełnić na kilka sposobów
    a) Plik excel (.xlsx) - plik należy otworzyć, uzupełnić odpowiednie rubryki i zapisać.
    b) Plik dokument (.doc) - plik należy otworzyć, uzupełnić w odpowiednich miejscach dane, zapisać jako .doc lub .pdf
  11. Jeżeli nie posiadasz programu, który umożliwa edycję tego typu plików, możesz wykorzystać narzędzia online takie jak MS Office Online lub Google Docs. Dostepne są także darmowe pakiety programów biurowych jak np.LibreOffice.
  12. Przygotowany plik z poprzedniego kroku załaduj w zakładce wnioski wybierając plik ze swojego komputera lub przeciągając plik do okna przeglądarki we właściwe miejsce.
  13. Wyślij załadowany załącznik. Procedura została zakończona.

Aplikacja Diagnostów Laboratoryjnych w ciągu najbliższych tygodni nabierze pełni zaplanowanych na tę chwilę funkcjonalności. Będze służyła do dwustronnej komunikacji z Izbą, przekazywania dokumentów, aktualizacji danych, zapisów na szkolenia orgnizowane przez Samorząd, a także rozliczania i sprawdzania bieżącego salda składek.

AKTUALIZACJA LABORATORIÓW
Aktualizację danych laboratoriów prowadzimy wg wzorów dostępnych na stronie [LINK]
Wnioski będą przyjmowane w formie elektronicznej zgodnie z wytycznymi na stronie w miesiącach czerwiec i lipiec 2023. W późniejszym terminie będą to wyłącznie wnioski w formie fizycznej-papierowej.

Dodatkowe materiały:
Instrukcja aktualizacji danych (.pdf)  
Komunikat z dnia 09.06.2023

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2023 g. 17:00

Ta strona używa plików cookie.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies
Akceptuję politykę cookies