Wojewoda wydaje decyzję o skreśleniu z rejestru diagnosty laboratoryjnego odbywającego szkolenie specjalizacyjne na obszarze danego województwa:
- w przypadku nierozpoczęcia szkolenia specjalizacyjnego w terminie 3 miesięcy od daty określonej w EKS jako planowana data rozpoczęcia szkolenia specjalizacyjnego lub upływu czasu, w którym diagnosta laboratoryjny zobowiązany był ukończyć szkolenie specjalizacyjne, z zastrzeżeniem art. 30l ust. 1, 2 i 4 ustawy o diagnostyce laboratoryjnej;
- po zawiadomieniu przez kierownika specjalizacji i po uzyskaniu opinii konsultanta wojewódzkiego w danej dziedzinie albo w dziedzinie pokrewnej, jeżeli w danej dziedzinie nie ma powołanego konsultanta, w przypadku gdy diagnosta laboratoryjny odbywający szkolenie specjalizacyjne nie realizuje lub nie może realizować programu szkolenia specjalizacyjnego;
- na wniosek diagnosty laboratoryjnego odbywającego szkolenie specjalizacyjne;
- w przypadku niedokonania potwierdzeń, o których mowa w art. 30n ust. 6 ustawy o diagnostyce laboratoryjnej, w okresie 3 miesięcy od dokonania ostatniego wpisu z przyczyn leżących po stronie diagnosty laboratoryjnego.
Wojewoda zobowiązany jest do powiadamia diagnosty laboratoryjnego o decyzji dotyczącej skreślenia z rejestru diagnosty laboratoryjnego odbywającego szkolenie specjalizacyjne. Do decyzji maja zastosowanie przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.