KOMUNIKAT DOT. PRACY BIURA KIDL

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w związku z aktualną bardzo trudną sytuacją epidemiczną oraz ze względu na rygory prawne biuro KIDL działa w ograniczonym zakresie.

Pozostajemy do Państwa dyspozycji za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej oraz telefonicznie.

Kontakt mailowy (dane kontaktowe do poszczególnych działów KIDL) z poszczególnymi działami KIDL właściwymi dla danego rodzaju spraw:

  • Pytania dotyczące pracy zawodowej: diagnosci2@kidl.org.pl
  • Pytania dotyczące składek członkowskich: skladki@kidl.org.pl
  • Pytania dotyczące szkoleń i kształcenia: szkolenie@kidl.org.pl
  • Pytania dotyczące laboratoriów: laboratoria@kidl.org.pl
  • Pytania dotyczące przerwy w wykonywaniu zawodu, uznawania kwalifikacji zawodowych, wnioski do skarbnika: b.ryszawa@kidl.org.pl

Jednocześnie informujemy, że:

1) do odwołania nieczynna jest kasa prowadzona w biurze KIDL. Wpłat prosimy dokonywać na rachunek bankowy.

2) do odwołania zawieszone jest działanie bazy noclegowej KIDL.

Podstawa prawna:

Art. 24a rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii z dnia 9 października 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1758 ze zm.).

Informacja dotycząca procedury założenia / zarejestrowania laboratoriów - Krajowa Izba Diagnostów Laboratoryjnych

6 kwi 2020

Szanowni Państwo,

Z uwagi na liczne pytania telefoniczne i mailowe dotyczące procedury założenia / zarejestrowania laboratoriów uprzejmie prosimy o zapoznanie się z treścią informacji zamieszczonych na stronie internetowej

Przypominamy, że zgodnie z art. 106 ust. 1 pkt. 1) ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 295) wojewoda jest organem prowadzącym rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

Stosownie do art. 20 ustawy o diagnostyce laboratoryjnej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 849 podmiot), który utworzył lub zlikwidował laboratorium w trybie przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w terminie 14 dni od daty odpowiedniego wpisu do rejestru, o którym mowa w tej ustawie, składa wniosek o wpis lub wykreślenie z ewidencji. W obecnym stanie prawnym, każdy podmiot chcący wykonywać badania laboratoryjne, także i w kierunku wykrywania wirusa SARS-CoV-2, musi być zarejestrowany przez właściwego wojewodę oraz zgłoszony do ewidencji prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych.

Koordynacją sieci laboratoriów wykonujących te badania ma się zająć Zespół do spraw koordynacji sieci laboratoriów COVID, który został powołany przez Ministra Zdrowia Zarządzeniem z dniu 3 kwietnia 2020 r.

Ta strona używa plików cookie.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies
Akceptuję politykę cookies