Aktualizacja danych Diagnosty Laboratoryjnego art. 160 ustawy o Medycynie Laboratoryjnej - Krajowa Izba Diagnostów Laboratoryjnych

Proces aktualizacji danych obowiązuje każdego Diagnostę Laboratoryjnego, który uzyskał PWZDL przed 15 grudnia 2022 roku.

Biuro KIDL akceptuje 3 drogi przesłania wniosku aktualizacyjnego:

a. Portal Diagnosty (należy przesłać wniosek wypełniony elektronicznie - wg wzorów PDF lub EXCEL)
b. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) (należy przesłać wniosek wypełniony elektronicznie - wg wzorów PDF lub EXCEL) - INSTRUKCJA PDF.
c. Przesyłka pocztowa - uzupełniony komputerowo wniosek (PDF) wydrukować, podpisać każdą stronę i przesłać pocztą na adres biura KIDL



SZABLONY (DO UZUPEŁNIENIA) DO AKTUALIZACJI DANYCH

Plik PDF z zaimplementowanymi polami do uzupełnienia formularza
Plik XSLX (EXCEL)


PORTAL DIAGNOSTY

Wielokrotne próby wpisania niewłaściwych danych w Portalu Diagnosty skutkują tymczasową blokadą urządzenia lub konta. PRZED PROCEDURĄ należy przygotować dokument - Prawo Wykonywania Zawodu Diagnosty Laboratoryjnego oraz numer subkonta bankowego w KIDL do wpłat składek członkowskich.


REJESTRACJA W PORTALU DIAGNOSTY

  1. Przejdź na stronę Aplikacji Diagnostów Laboratoryjnych PORTAL.KIDL.ORG.PL
  2. Wybierz opcję "Kliknij, aby złożyć wniosek o konto".
  3. W formularzu wpisz PWZDL, NR WPISU na listę Diagnostów Laboratoryjnych oraz PESEL.
    Jeżeli PWZDL lub numer wpisu na listę Diagnostów zaczyna się od cyfry zero (0), np. 00399 lub 01234, należy zera pominąć i wpisać odpowiednio dla zaprezentowanych przykładów 399 i 1234. Wszystkie te liczby znajdziesz w dokumencie Prawo Wykonywania Zawodu Diagnosty Laboratoryjnego.
  4. Jeśli dane są poprawne, w kolejnym kroku należy podać fragmenty numeru subkonta bankowego w KIDL do wpłat składek
    Uwaga: Jeżeli nie znasz numeru swojego subkonta do wpłat składek członkowskich lub dotychczas wpłacałeś je na konto główne KIDL dostępne na dole strony internetowej kliknij tutaj i dowiedz się jak go uzyskać
  5. Jeżeli weryfikacja jest poprawna, podaj adres e-mail (nie zalecamy adresu służbowego) oraz utwórz hasło.
  6. Po zakończonej procedurze rejestracji otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem założenia konta.
  7. Zaloguj się do Aplikacji. Login to PWZDL (bez 0 lub 00 jak w kroku numer 3), hasło utworzono w poprzednich krokach tej instrukcji.
  8. W menu po lewej stronie przejdź do zakładki "Wnioski".
  9. Z rozwijanej listy wybierz Wniosek o aktualizację danych art. 160.
  10. Wybierz jeden z dostępnych szablonów (plik PDF lub excel) i bezwzględnie postępuj wg instrukcji w nich zawartych i zapisz.
  11. Jeżeli nie posiadasz programu, który umożliwa edycję tego typu plików, możesz wykorzystać narzędzia online takie jak MS Office Online lub Google Docs. Dostepne są także darmowe pakiety programów biurowych jak np.LibreOffice lub Adobe Reader.
  12. Przygotowany plik z poprzedniego kroku załaduj w zakładce wnioski wybierając plik ze swojego komputera lub przeciągając plik do okna przeglądarki we właściwe miejsce.
  13. Wyślij załadowany załącznik. Procedura została zakończona.

Dodatkowe materiały:
Instrukcja aktualizacji danych (.pdf)  
Instrukcja przekazania wniosku za pomocą ePUAP (.pdf)  

Ta strona używa plików cookie.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies
Akceptuję politykę cookies